Kreativni direktor agencije New Moment Veljko Golubović istakao je da kampanja ima jasan zadatak.
„Ne prepoznaju se sve formulacija u ovoj trenutnoj situaciji kao pretnja i cilj je da se teži i inicira proširenje tog zakonika koji bi prepoznao i ovakve formulacije kao pretnje u budućem nekom istražnom postupku“, objasnio je Golubović u emisiji „Novi dan“.
Prema njegovim rečima, ovo je proces koji zahteva više vremena i nije lako doći do krajnjeg cilja, a to je proširanje Krivičnog zakonika, što, kako je naveo, traži vreme i poceduru.
„Ova kampanja je namenjena da pokrene priču o tome da incira neke procese koji na kraju mogu dovesti do toga. Kampanja će imati svoje određene talase kada će se javljati, kada će biti jača ili slabija. Ona ne podrazumeva samo leksikon pretnji, tv spot i druge stvari, nego ona podrazumeva i edukaciju novinara, uvođenje tog sistema prevencije nasilja i zaštite samih novinara – da nauče sami kako da reaguju, da ne čekaju, da ne budu pasivni i da prijave pretnju“, rekao je Golubović.
U sklopu ANEM kampanje publikovan je “Leksikon pretnji” koji sadrži istinite pretnje koje su novinari i novinarke iz Srbije primili putem različitih komunikacijskih kanala. Leksikon će biti distribuiran putem dnevnih i nedeljnih novina, digitalnih medijskih platformi i društvenih mreža. Elektronska verzija “Leksikona pretnji” nalazi se na sajtu Bezbedni novinari.
Kampanja se realizuje u sklopu projekta “Izgradnja sistema prevencije i hitnog reagovanja u slučajevima pretnji i napada na novinare u Srbiji“ koji ANEM sprovodi uz podršku Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji.
Tekst prenet sa portala N1.